Σχετικά Με Το Συνέδριο

Σκοποί του Συνεδρίου είναι:

  • Η ανάδειξη παρεμβάσεων και καλών πρακτικών οι οποίες επαυξάνουν το κλίμα συνεργασίας και συμμετοχικότητας από τη μεριά των μαθητών και μαθητριών και μειώνουν τα φαινόμενα παραβατικής συμπεριφοράς και οι οποίες εφαρμόζονται – ή εφαρμόστηκαν - στα σχολεία και μπορούν να αποτελέσουν παραδείγματα για εκτενέστερη εφαρμογή από μεγαλύτερο αριθμό σχολικών μονάδων.
  • Η δημιουργία ενός πλαισίου ολιστικής αντιμετώπισης των φαινομένων παραβατικής συμπεριφοράς και αύξησης του ειρηνικού κλίματος διδασκαλίας και συμβίωσης, για εφαρμογή στο ελληνικό σχολείο.

Στο Μαθητικό Συνέδριο θα παρουσιαστούν από ομάδες μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εργασίες με θέμα τη συνεργασία και αλληλοκατανόηση, αλλά και την καταπολέμηση παραβατικών συμπεριφορών, αναφορικά με τους παρακάτω θεματικούς άξονες:

  1. Μέτρηση φαινομένων παραβατικής συμπεριφοράς ή έλλειψης ασφάλειας
    • Διερεύνηση και καταγραφή παραβατικής συμπεριφοράς και συγκρούσεων (για παράδειγμα έρευνα εντός του σχολείου και καταγραφή των αντίστοιχων φαινομένων ή δημιουργία ημερολογίου συμβάντων),
  2. Πρόληψη παραβατικών συμπεριφορών και συγκρούσεων
    • Δημιουργία κλίματος μη ανοχής της παραβατικής συμπεριφοράς και της βίας στα σχολεία και ανάπτυξης του αισθήματος ασφάλειας των μαθητών και μαθητριών στο σχολείο με αντίστοιχες δράσεις ομάδων μαθητών και μαθητριών,
    • Πρόληψη της παραβατικής συμπεριφοράς και της βίας (ενδεικτικά δράσεις, παρεμβάσεις, ημερίδες, σεμινάρια και θεματικές εκθέσεις με φορείς και ομάδες μαθητών, ομαλή μετάβαση των μαθητών και μαθητριών στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα, δράσεις ανάπτυξης της ενσυναίσθησης, υλοποίηση εργαστηρίων και δράσεων με θέμα την αποδοχή της διαφορετικότητας, δράσεις – για παράδειγμα πολιτιστικές - με έμφαση στην ανάδειξη των ιδιαιτεροτήτων, των ιδιαίτερων ταλέντων και ταυτοτήτων των μαθητών, παρεμβάσεις από ομάδες μαθητών σε ημερίδες ή σεμινάρια επιμόρφωσης γονέων ή εκπαιδευτικών),
    • Προώθηση της συμμετοχής των μαθητών και μαθητριών στη σχολική ζωή,
  3. Αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών και συγκρούσεων
    • Αντιμετώπιση φαινομένων παραβατικής συμπεριφοράς και της βίας (για παράδειγμα διαμεσολάβηση ομοτίμων αλλά και εφαρμογή άλλων μεθόδων, μελέτες περίπτωσης επιτυχούς αντιμετώπισης ιδιαίτερων περιστατικών),
    • Εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών για την ειρηνική επίλυση των συγκρούσεων (όπως για παράδειγμα δημιουργίας ομάδων ομοτίμων διαμεσολαβητών ή ομάδων μεγαλύτερων μαθητών με τον ρόλο υποστηρικτών ή μεντόρων μικρότερων μαθητών),
    • Ηλεκτρονικός Εκφοβισμός
    • Αντιμετώπιση φαινομένων οπαδικής βίας

Οι παρουσιάσεις των συνέδρων μπορεί να έχουν τη μορφή καλλιτεχνικών παρουσιάσεων (θεατρικών, βίντεο, τραγουδιών, χορευτικών ή απαγγελίας ποιημάτων και λογοτεχνικών κειμένων) ή άλλων κλασσικών μορφών ανάδειξης δράσεων (παρουσιάσεις με λογισμικό παρουσίασης ή δημιουργία αφίσας).

Εκτός από τις παρουσιάσεις, οι σχολικές μονάδες θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε Μαθητική Έκθεση Εικαστικών Έργων πάνω στο θέμα. Προδιαγραφές, τεχνικές και τρόπος αποστολής θα ανακοινωθούν σύντομα. Όλα τα έργα θα εκτεθούν σε κατάλληλο χώρο χωρίς επιλογή και αποκλεισμό κάποιων.

Η συμμετοχή όλων των συνέδρων είναι χωρίς κόστος. Η συμμετοχή των μαθητών / μαθητριών στο Μαθητικό Συνέδριο είναι προαιρετική και απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών και η ενυπόγραφη δήλωση των γονέων / κηδεμόνων τους για τη συμμετοχή τους σε αυτό.

Η πραγματοποίηση του μαθητικού συνεδρίου θα γίνει εντός ωρολογίου προγράμματος, δεδομένης της ανάγκης να προσέλθουν σε σχολικές ομάδες, συνοδεία των καθηγητών τους, με την προϋπόθεση ότι δεν θα διαταραχθεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Οι σχολικές μονάδες παρακαλούνται να προσαρμόσουν αντίστοιχα το ωρολόγιο πρόγραμμά τους, ώστε να μη διαταραχθεί η λειτουργία τους.

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει όλη τη διαδικασία υλοποίησης του συνεδρίου και θα διασφαλίσει τα προσωπικά δεδομένα των συμμετεχόντων / συμμετεχουσών και τα πνευματικά δικαιώματα των δημιουργών των τυχόν έργων, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.